تلفن

مکالمات تلفنی از کسشر ترین مکالماتیه که تو ایران اتفاق می افته ولی واسه من چیزی عادی نیست ، چون من همه چیزو عوض می کنم. الان مکالمه دو  تا از هموطنانمون و من و برادرمُ براتون میذارم تفاوت هارو احساس کنید : 

مکالمه عادی برادرم یا هر ایرانی دیگه ای با یه ایرانی کسمغز دیگه ای: 

- سلام 
+ سلام 
- خوب هستید ؟ 
+ ممنون شما خوبید ؟ 
- مرسی . خونواده خوبن؟ 
+ سلام دارن خدمتتون ، چه خبر؟ 
- سلامتی ، شما چه خبر؟ 
+ سلامتی ، خبر خاصی نیست 
- فقط زنگ زدم حال و احوالی کرده باشم 
+ خیلی لطف کردید ، تشریف بیارید اینوری 
- حتمن ، وظیفمونه خدمت شما برسیم، شما هم تشریف بیارید 
+ چشم حتمن در وقت مناسب خدمت میرسیم 
- مشتاقیم به دیدار 
+ لطف دارید 
- خوشحال شدم صداتونُ شنیدم، سلام برسونید 
+ بزرگیتونُ میرسونم نیما جانُ ببوسید از طرف من 
- سلامت باشید  ،بزرگی از شماست 
- خداحافظ
+ خدانگهدار
( بعد از قطع کردن گوشی هر دو به گوشی خیره می شوند و به هم فحش خار مادر میدهند ) 

اما جوری که من مثلن با داداشم حرف می زنم : 

- سلام 
+ سلام صدا نمیاد 
- الو صدا میاد ؟ 
+ صدا نمیاد بعدن زنگ بزن 
( شَترق ، بوکش ، تترق ، صدای کوبیده شدن گوشی و قطع کردن آن توسط من، ولی دوباره گوشی زنگ می خورد ) 
- سلام 
+ چیه ؟ 
- قطع شد 
+ آره خرابه گوشی
- نیم ساعت پیش با مامان حرف میزدم درست بود که 
+ نیم ساعت پیش زنگ زدی الانم زنگ زدی ؟ کرم کون داری؟ 
- گفتم یه حالی ازت بپرسم 
+ میدونی تو نیم ساعت چه اتفاقاتی میتونه بیوفته؟ 
- چی شده مگه؟ 
+ میدونی بمب اتم تو دو دقیقه کل هیروشیمارو از هم پاشوند؟ 
- کجارو ؟ 
+ هیروشمارو 
- کجا هست ؟ 
+ تو ژاپنه، با بمب اتم زدن تو دو دقیقه ترکید
- کِی؟ اخبار گفت؟ 
+ قضیه واسه چهل سال پیشه بابا 
- پس چرا الان خبرشُ گفتن؟ کسکشارو ببین یه جوری خبرارو سانسور می کنن آدم هیچی از دنیا نمیدونه 
+ آره خیلی کسکشن ، چی می خوای؟ 
- از کی؟ 
+ میگم هر نیم ساعت زنگ میزنی چی می خوای؟ 
- همینجوری می خوام حال و احوال کنم 
+ کیرم تو فیش حقوقیت 
- چرا ؟ 
+ چون همش پای تلفنی 
- بابا ما انقدر کار می کنیم حلال می کنیم حقوقمونُ 
+ خب باشه برو صدا باز داره قطع و وصل میشه 
- نه خوبه صدا 
+ خب پس اگه خوبه خدافظی کنیم تا قطع نشده 
- مامان خوبه ؟ 
+ نیم ساعت پیش باهاش حرف زدی تو نیم ساعت چه فرقی کرده مگه 
- مگه خودت نگفتی تو 2 دقیقه بمب اتم هیروشیکی رو منفجر کرد 
+ هیروشیما 
- حالا هرجا ، هیروشیکی چیزیش نشده ؟ 
+ هیروشیکی کجاست ؟ 
- ژاپن دیگه 
+ چرا کُس میگی همچین شهری نداریم 
- هیروشیکی یه شهره کنارو هیروشیما مثل کرج میمونه کناره تهرانه 
+ تو تا دو دقیقه پیش نمیدونستی هیروشیما کجاست الان داهاتای دورشم می شناسی؟
- میدونستم کجاست فقط یادم نبود ، آدم همش این ژاپن و چین و کره و مالزی و تایلند و چندتا کشور دیگه رو با هم قاطی می کنه 
+ خب باشه کاری نداری؟ 
- خودت خوبی؟ همه خوبن؟ 
+ آره همه خوبن 
- زنده باشین 
+ زنده ایم 
- سلام برسون 
+ به هر کی می خوای سلام کنی گوشی رو بدم بهش خودت سلام کن دیگه چرا به آدم ماموریت میدی 
- ماموریت چیه میگم سلام برسون 
+ خب آدم همش باید یادش باشه سلام برسونه 
-  همه میگن اینو 
+ خب تو هم سلام برسون 
- بزگیتو میرسونم 
+ نمی خاد همون سلامُ برسون بسه 
- چرا اینجوری می کنی؟ 
+ بهت میگم سلام برسون نا فرمانی میکنی ، میگی بزرگیتُ میرسونم 
- این تعارفه یعنی که شما بزرگواری
+ من و تو تعارف نداریم که همون سلامُ برسون بسه 
- خب 
+ کاری باری 
- خدافظ 
+ خدافظ
( دیش ، تترق ، شترق . صدای کوبیده شدن گوشی و قطع گوشی و بعد از قطع کردن اصلنم به هم فحش نمیدم چون با کسی تعارف نداریم که فحش بدیم پشت سرش ) 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام

^_^ مواظب فرزندان خود باشيد ، آنها را از مانيتور دور كنيد محتواي وبلاگ تخمي مي باشد o_O